Rapport Blije Reizigers Prijs 2017
Het openbaar vervoer is in Nederland goed geregeld en elke dag maken ongeveer twee miljoen mensen er gebruik van. Gemiddeld geven reizigers hun reis een 7.6 (OV-Klantenbarometer 2016, CROW-KpVV). Toch is er altijd ruimte voor verbetering. Zo zien we dat vervoerders en organisaties nauwer samenwerken, hun communicatie met reizigers verbeteren en meer in verplaatsingen van deur-tot-deur denken.
In de ov-sector zijn er altijd wel verbeteringen. Sommige initiatieven zijn groot en halen de media. Andere worden op de achtergrond getest totdat ze goed genoeg zijn. Die initiatieven genieten minder bekendheid. Met de Blije Reizigers Prijs wil Railforum grote en kleine initiatieven zichtbaar maken en de beste in het zonnetje zetten. Zo wil Railforum partijen stimuleren om verbeteringen in te voeren of op te schalen, zodat meer reizigers daar blij van worden.
In 2017 reikt Railforum de Blije Reizigers Prijs voor de vijfde keer uit aan het beste initiatief om reizen per openbaar vervoer een stuk aangenamer te maken. Vandaar de naam:Blije Reizigers Prijs. Dit jaar betreft het voor de derde keer alleen een publieksprijs. OV-Magazine reikte dit jaar voor de derde keer de Blije Reizigers Vakprijs uit.
Benieuwd naar wie er gewonnen hebben? Lees het rapport!