Uitreiking Blije Reizigers Prijs

Datum:Woensdag 29 november 2017
Tijd:14.30 tot 18.00 uur
Locatie: Railforum, S2M, Moreelsepark 65, Utrecht

De uitreiking van de Blije Reizigers Prijs: hét jaarlijks terugkerende feestje van Railforum. Dit organiseren wij natuurlijk niet voor onszelf, maar speciaal voor al die kanjers die zich dag in dag uit inzetten voor het verbeteren van de sector en het blij maken van reizigers. Tijdens deze middag zetten wij zoveel mogelijk grote en kleine initiatieven in het zonnetje. Zo wil Railforum partijen stimuleren om verbeteringen in te voeren of op te schalen, zodat meer reizigers daar blij van worden.

Blije Reizigers Vakprijs
OV-Magazine reikte voor de derde keer de Blije Reizigers Vakprijs uit. Dit jaar ging deze prijs naar Breng flex – deelvervoer op afroep. Hoofdredacteur Vincent Wever zei het volgende: “Met slimme algoritmes heeft Connexxion misschien wel goud in handen. Is Breng flex het ei van Columbus? Het zal zich nog definitief moeten bewijzen, maar de eerste resultaten zijn in ieder geval veelbelovend!”

En de winnaar van de Blije Reizigers Prijs 2017 is…
De prijsvergelijker voor treinkaartjes! Ook over Hildebrand sprak de hoofdredacteur van OV-Magazine lovende woorden: “Inmiddels timmert hij alweer 10 jaar met Treinreiziger.nl aan de weg – grotendeels op eigen kracht. De lancering van een website waar je moeiteloos de goedkoopste optie kan kiezen uit het inmiddels dicht beboste woud van treinkaartjes, is er een waarvan je denkt: dat niemand daar nog eerder op is gekomen?”

Met maarliefst 57% van de stemmen was er geen twijfel over mogelijk. Hildebrand van Kuyeren ging met de felbegeerde prijs naar huis. Nogmaals van harte gefeliciteerd!

Presentaties
Lisette Kraaijenhagen, Experience Consultant bij marketingadviesbureau Senta, gaf een presentatie over multizintuiglijke klantbeleving. Mark van Hagen legde vervolgens uit hoe NS de emoties van de reiziger heeft vertaald naar een innovatiekader en hoe je reizigers volgens hem écht blij maakt. Deze presentaties en de pitches van de genomineerden kun je hieronder (nogmaals) bekijken:

Downloads

Rapport Blije Reizigers Prijs 2017:

Lisette Kraaijenhagen van marketingadviesbureau Senta liet tijdens haar presentatie ook een aantal filmpjes zien. Bekijk ze hier:

 

Over het evenement

Samen voor meer blije reizigers

Enthousiaste en blije reizigers. Mensen die met plezier gebruik maken van het ov, omdat het goed is geregeld. Omdat ze worden verrast. Railforum wil niet alleen tevreden reizigers, maar reizigers die oprecht blij worden van het ov. Om dat te stimuleren, reikt Railforum de Blije Reizigers Prijs uit aan het beste, bestaande initiatief in het openbaar vervoer die het voor de reizigers plezieriger maakt.

Uiteraard bieden we meer dan de uitreiking alleen. Laat je meenemen in de wereld van de zintuigen en krijg antwoord op de vraag “Hoe maak je reizigers écht blij?”

Zintuigen en klantbeleving
Ieder mens neemt de wereld op zijn of haar unieke manier waar. Informatie komt bij iedereen binnen via alle zintuigen, meestal verdient er één de voorkeur. Uit onderzoek blijkt dat er vier hoofdgroepen bestaan, met ieder hun eigen zintuiglijk talent. Senta heeft een zintuiglijke voorkeurstest ontwikkeld en geeft een interactieve lezing over klantbeleving en het prikkelen van de zintuigen. Benieuwd naar jouw zintuiglijk talent en wil je vast in de stemming komen? Ga naar www.zintuigentest.nl

Hoe maak je reizigers écht blij? door Mark van Hagen
Om te snappen wat reizigers echt willen, zijn onderzoekers op zoek gegaan naar de dieperliggende behoeften en emoties. Met als resultaat dat zij nu precies weten wat reizigers willen ervaren gedurende hun hele reis in het ov. Deze inzichten zijn door NS vertaald naar een innovatiekader.

“Daarmee kunnen we ideeën genereren die aansluiten bij klantwensen, zetten deze om in acties en kunnen we de invloed daarvan scoren op de emotionele beleving van de reiziger.”, aldus Mark.

Benieuwd naar wat hij hier nog meer over te vertellen heeft? Meld je aan!

Programma: 

14.30u.Inloop
14.45u.Welkom en interactieve lezing over zintuigen en klantbeleving door Lisette Kraaijenhagen, Experience Consultant (Senta)
15.25u.Hoe maak je reizigers écht blij? door Mark van Hagen, Senior projectleider strategisch onderzoek (NS)
15.45u.Korte pauze
16.00u.Pitches genomineerde initiatieven
16.45u.Uitreiking Blije Reizigers Vakprijs door OV-Magazine
16.50u.Uitreiking Blije Reizigers Prijs
17.00u.Netwerkborrel

Deze mensen waren erbij:

Xandor Bakker Eventmanager, NS
Tomas Bekker Klachtencoördinator, OV loket
Rohini Bhaggoe Marketing & Sales Manager, 9292
Henk Bovenlander Adviseur, Henk Bovenlander Rail Advies
Kim Broere Marketeer, Keolis
Pauline Bron Customer Experience Manager, NS
Freek de Bruijn Designer, VanBerlo
Ingrid Dankers Procesmanager, Railforum
Linda van der Eijck Directeur, SVOV BV
Evelien ten Elsen Customer Experience Manager, Nederlandse Spoorwegen
Evelien Fleskens Channelmanager Reisinformatie Stations & Trein, NS
Niek van Gulik Digital Customer Experience Manager, NS
Anique Haaring Communicatie- en Eventmanager, Railforum
Mark van Hagen Senior projectleider strategisch onderzoek, NS
Boy Hendriks Business Development Manager, Connexxion
Jan Hoogenraad Directeur, Spoorgloren
Juul van Hout Regiodirecteur, Connexxion
Alexandra van Huffelen Algemeen directeur, GVB
Wilma de Jong Communicatieadviseur, OV loket, ombudsman, Amersfoort
Corina de Jongh Directeur, Railforum
Jos van Kleef Algemeen directeur, Goudappel Groep
Lisette Kraaijenhagen Experience Consultant, Senta multisensory concepting
Hildebrand van Kuijeren Eigenaar, Treinreiziger.nl
Thea van Maurik-Tiggelovend Officemanager, VHS | Railprofessionals
René Meijer Directeur, DOVA
Paul Morsch Adviseur, OV loket
Stefanie van Orsouw Manager customer experience, NS
Marieke Pit Initiatiefnemer facebookgroep "Liftpaal Oldemarkt", Vereniging Plaatselijk Belang Oldemarkt
Conny Pronk Projectassistent, Railforum
Tania Rademaker Relatiemanager, 9292
Rogier Roding Adviseur openbaar vervoer, ovbuRo
Jantien Roozenburg Decor & Kostuum , NS x IFFR cinema trein
Jessica Sauren Customer Experience Manager, NS
Charissa Snoeij
Rikus Spithorst voorzitter, Maatschappij Voor Beter OV
Piet Steigstra Marketing en projectleiding, Bizart
Daan Stevens Marketeer, Connexxion
Vincent M. van der Wel
Dorothé Wennekendonk Commercieel Manager, Connexxion
Mike Westerlaken Student Mobiliteit, NHTV
Vincent Wever Hoofdredacteur, OV-Magazine