Customer Experience Event

Datum:Donderdag 29 november 2018
Tijd:13.30 tot 17.00 uur
Locatie: Humanity House, Prinsegracht 8, Den Haag
Downloads

Reiziger op 1,2,3! | Jeroen van Son en Kirsten Ruitenburg:

De presentatie van Hans Martens, Schiphol is te groot om te kunnen uploaden. Deze kan je bij ons opvragen door een e-mail te sturen naar info@railforum.nl

Over het evenement

De reiziger op 1,2 en 3! Dat willen we in onze rail en ov-sector maar al te graag. Een optimale Customer Experience leidt immers tot tevreden klanten en betere bedrijfsresultaten.

Het is echter eenvoudiger gezegd dan gedaan. Werkelijk alle contactmomenten en ervaringen tellen immers mee. Verbetering van de klantrelatie gaat niet alleen over het verbeteren van de (veelal digitale) processen, maar ook over het creëren van een echte relatie met de klant.

Customer Experience gaat allereerst over wat je wil uitdragen als bedrijf, over je merk, je strategie. Vanuit die strategie maakt iedereen in het bedrijf keuzes om klantrelaties optimaal op te bouwen en kiest men digitale innovaties die dit ondersteunen. Op 29 november ontmoetten collega’s uit de mobiliteitswereld elkaar. Mensen die zich inzetten voor betere Customer Experience, zowel binnen het ov als in de reisbranche als luchtvaart.

Naast presentaties over reizigersbeleving kreeg men vooraf de unieke gelegenheid om het zelf te ervaren. Een heel ander soort reis, namelijk die van een vluchteling. In het Humanity House ervaar je deze reis, waarbij de beleving als uitgangspunt is genomen. Een indrukwekkende en aangrijpende ervaring. 

Interesse in dit onderwerp? Bekijk dit filmpje over Reisbeleving dat Railforum maakte in samenwerking met Mark van Hagen (NS) en Pim Neijenhuizen (KLM).

Programma: 

12.45u tot 13.15u(mogelijkheid tot) De ervaringsreis van het Humanity House
13.30uInloop
14.00uWelkom en introductie door Corina de Jongh, directeur | Railforum
14.10u"Wat als je je reizigers als vrienden behandelt" door Raymond Klompsma, CEO & co-founder | srprs.me
14.45u"Merkbelofte vertalen naar Customer Experience: hoe doet Schiphol dat?" door Hans Martens, manager Customer Insight | Schiphol
15.15uPauze
15.45u“Gedrag en beleving beïnvloeden door visuals, kleur en instandhouding” door Jeroen van Son, directeur | Fleetshield en Kirsten Ruitenburg, specialist gedragsverandering | Novi Mores
16.15uPaneldiscussie met Raymond Klompsma (srprs.me), Hans Martens (Schiphol), Jeroen van Son (Fleetshield), Kirsten Ruitenburg (Novi Mores) en Mark van Hagen (NS)
17.00uHapjes en drankjes

Deze mensen waren erbij:

Fred van Assendelft VzWerkgroepSpoor, Rover
Ramon Betz Sales Manager, Thales Transportation Systems
Rohini Bhaggoe Marketing & Sales Manager, 9292
Sharon Bolhuis Marketeer, Keolis Nederland
Marrit Bouma Marketing Manager, NS
Caroline Brits Marketeer, NS
Solange de Castro Projectocoördinator, Fleetshield
Robin Coester Business Manager Mobiliteit, Stevin Technology Consultants
Carolien Danckaerts Process Developer Landside, Schiphol Group
Michiel Deerenberg Bedrijfsadviseur, ProRail
Mette Draisma Projectleider Stationsgebied Uithoflijn, Provincie Utrecht
Linda van der Eijck Directeur, SVOV BV
Naomi Elshof Marketeer, Keolis
Esther van Engelen Projectmanager, ProRail
Evelien Fleskens Channelmanager reisinformatie, NS
Anique Haaring Communicatie- en Eventmanager, Railforum
Mark van Hagen Onderzoeker, NS
Marije Heerikhuisen Productmanager marktonderzoek, afd. Reizigers, HTM
Jeroen Hermsen Adviseur marketing, RET N.V.
Nelian Hoeksema-Honing Manager communicatie, voestalpine Railpro BV
Floortje Hofland Passenger Process Management, Schiphol Group
Mark Jansen Manager Stationsformule, NS Stations
Corina de Jongh Directeur, Railforum
Anna Klamer Business Consultant, Stevin Technology Consultants
Raymond Klompsma CEO & co-founder, Srprs.me
Hans Martens Senior Customer Experience Consultant, Schiphol
Maaike van Meenen Communicatie & Online media, 9292 REISinformatiegroep
Andrea Messelink Stationsmanager Utrecht Centraal, NS Stations
Yvon Nijmeijer Service Marketeer, NS
Conny Pronk Projectassistent, Railforum
Kirsten Ruitenburg Specialist gedragsverandering, Novi Mores
Hein van der Schoot Managing Director, Stadler Service Nederland
Peter Smit Innovatiemanager, HTM
Jeroen van Son Directeur, Fleetshield
Sigrid Speckens IT trainee UX designer, NS: utrecht, lvp 100, 16k01
Rikus Spithorst voorzitter, Maatschappij Voor Beter OV
Piet Steigstra Marketing en projectleiding, Bizart
Mark Thoma Manager Revenue Management, Transdev
Arrèn van Tienhoven Sectordirector Contractors, Arcadis
Angelo Timas Assistent stationsmanager, NS Stations
Ben van Tongeren Business Analist, NS
Gert-Jan den Toom Beleidsmedewerker, Metroolpoolregio Rotterdam Den Haag
Mathijs Voorend Product Marketing Manager, Thales RCS
Jurriaan de Vries Technical Manager, Fleetshield BV
Bart-Jan Weerkamp Senior Marketeer MaaS, GVB
Matthijs Westers Marketeer Zakelijk, NS Zakelijk
Ivo Willemsen Accountmanager, Fleetshield BV
René Wubs Stations manager, NS Stations